Vacances a Alaska, agost 2011

31 d’ag. 2011

Aquest estiu hem anat a Alaska a visitar el Zac. Ara ja feia dos anys que va marxar, i ja teníem ganes de tornar-lo a veure i de pas conèixer una mica el seu país i la seva família.
L'Ermes ens ha acompanyat en aquest viatge que ha durat tres setmanes.
Vam marxar el dissabte 30 de juliol destí a Anchorage fent només escala a Frankfurt.  Un cop a l'aeroport d'Achorage ens calia passar la ferragosa duana americana. Vam estar més d'una hora, i després de patir una mica per si podríem colar el pernil, la llonganissa i les seques, vam aconseguir sortir de l'aeroport.
Ja ens esperaven el Zac i la seva mare, la Schelly. Quina al.legria, tornàvem estar amb el Zac, però aquesta vegada a Alaska!
Amb el seu cotxe vam anar cap a casa seva, i ens vam instal.lar tots tres a l'habitació del Zac.

A la tarda (per nosaltres ja començava a ser hora de dormir, però ja sabíem que aquell dia seria un día llarguíssim) vam anar a passejar pel downtown d'Anchorage.

Reinder domesticat
I per sopar: Red salmon al forn. Boníssim. Això d'Alaska  comença molt bé.

Coastal bike trail, Anchorage: (diumenge 31 de juliol)
Després d'un bon esmorzar hem anat a fer el Coastal Trail Bike fins al Kincaid Park.
Wosoneski point
 Pel camí ens hem trobat amb 2 moose que estàven menjant. Uha! quines bèsties!
Moose

Fent el picnic a Kincaid park

De tornada se'ns ha posat a ploure i hem arribat una mica mullats.
Per la tarda hem estat a la festa que  li han fet al Tim per celebrar els 60 anys, on hem conegut alguns dels seus amics i la resta de la família.

Eklutna lake: (dilluns 1 d'agost)
Avui per esmorzar hem menjat pancakes fets per la Schelly. Boníssims. Abans de tornar a casa hem d'aprendre com es fan.
Amb el Zac i la Schelly hem anat a l'Eklutna Lake, i tot i que no ha fet molt bon dia ha valgut la pena.

Per dinar hem fet unes hamburgueses, i abans de tornar a Anchorage hem anat a les Thunderbird Falls.

Avui el sopar l'hem fet nosaltres: truites de patates.

The Glenn Highway: (dimarts 2 d'agost)
Avui segueix plovent. Com que no sembla que el temps hagi de millorar i per tant no podem anar a volar, decidim que marxem 4 dies cap a la Glenn Highway, la  Denali Highway i el Denali Park.
Avui ens passarem el dia conduint per la Glenn Hwy.
Matanuska River

Matanuska Glacier

Després de conduir tot el dia i passar per Glennallen i Paxon arribem a la Denali Highway. Hem vist uns paisatges molt bonics, que segur que si hagués fet sol haurien sigut fantàstics. Així trobem el camping i plantem per primer cop la tenda que ens ha deixat el Tim.
Tangle Lake Campground

Denali Highway i Tangle lakes: (dimecres 3 d'agost)
Ens llevem d'hora per aprofitar el dia, i tot esmorzant decidim que volem provar d'anar amb canoa pels Tangle Lake.

Després hem seguit conduint per la Denali Hwy fins al McLaren Summit, on hem deixat el cotxe i hem fet una passejada de 2 milles que ens hauria de permetre veure les muntanyes nevades de l'Alaska Range, però el dia no ha acompanyat.

Per la carretera hem vist caribus, un ós, molts esquirolets i 2 porcs espins.
Un cop a Cantwell ens hem retrobat amb la carretera principal, i llavors hem buscat lloc per dormir que ens ha costat una mica. Finalment hem trobat lloc al Grizzly Bear Campsite en una cabin tent.

Denali National Park: (dijous 4 d'agost)
Avui és el dia que ens hem llevat més d'hora: a les 4 de la matinada. Tenim el bitllet d'autobús reservat per les 5:15h i no volem fer tard. Hem conduit fins al Wilderness Center, i després de fer un cafè el Shuttle bus ha sortit puntual.

El conductor anava parlant i explicant per on passàvem, i quan ell o algú de l'autobús veia algun animal parava perquè el poguéssim contemplar i fer-li fotos. Hem vist caribus, Dall Sheeps i ossos.
Caribu

Óssa amb dues cries
Mica en mica el dia ha anat millorant i per alegria nostra hem vist amb un cel radiant el Mt.McKinley, que és el cim més alt de Nord Amèrica. Ens ha fet molta il.lusió i ens ha compensat el llarguíssim viatge que estàvem fent.

Després de 5 hores hem arribat al final de l'anada, al Wonder Lake, on nosaltres hem baixat i ens hi hem quedat unes horetes per fer una caminadeta (el McKinley Bar trail).
Wonder Lake
Després ha tocat tornar a agafar l'autobús i fer el viatge de tornada, 5h més.
Quan hem arribat hem tingut la sorpresa de trobar una roda rebentada, i ja ens veus buscant les instruccions per canviar la roda d'un cotxe que no era nostre.

Un cop superat aquest entrebanc tècnic hem decidit fer un troç del viatge de tornada a Anchorage, i així hem conduit fins que a les 23h hem trobat una Cabin on dormir ja que intentar plantar la tenda sota el diluvi universal no ens venia gaire de gust.

Turnagain Arm: (divendres 5 d'agost)
Hem tornat cap a Anchorage, i després d'organitzar-ho tot de nou, hem viatjat cap al sud en direcció a Hope tot donant la volta al Turnagain Arm.

Les vistes han millorat molt, gràcies a que el temps també ha millorat.

Pescadors de salmó al Bird Creek
Hem arribat al petit poble de Hope, on hem plantat la tenda el càmping al costat del mar. Hi havia força gent perquè demà s'hi farà una cursa de BTT.
Hope

Hope - Gull Rock Trail: (dissabte 6 d'agost)
Avui hem fet el Gull Rock trail, un camí planer que voreja la costa per dins del bosc.  Hem trobat un munt de caques fresques d'ós, i per acabar d'espantar-nos més, un grup d'americans que anaven amb pistoles per si de cas. I nosaltres amb el xiulet i els cops de mans....

A la tarda, hem continuat viatjant fins a Ninilchik, i com que ha tornat a ploure de valent hem deicidit dormir en un petit però bonic alberg al costat del riu, el "Eagle Watch".

Homer: Grace Range Trail: (diumenge 7 i dilluns 8 d'agost)
Avui fa sol, i hem conduit fins a Homer amb unes vistes de l'altre banda del Cook Inlet fantàstiques, amb els volcans Redoubt i Iliamna.

Arribada a Homer
A Homer, ens hem instalat al càmping i hem estat voltant per l'espigó mentre hem reservat el watertaxi per demà i el kayak per demà passat.

Al dilluns al matí hem anat a l'espigó on el watertaxi (taxi aquàtic) ens ha portat cap a l'altre banda de la Kachemak bay per fer l'excursió travessa del Grace Range Trail.

Marmota

Quan hem acabat, a l'altre banda, ens hem hagut d'esperar a que vingués el watertaxi. Mentre voltàvem per la platgeta, hem vist com una foca ens espiava des de l'aigua.
Pujant al taxi

Homer: Kayak (dimarts 9 d'agost)
Ens llevem d'hora per fer kayak, però el temps no sembla acompanyar gaire, i dubtem de si podrem fer la sortida amb kayak. Anem al port i després de conèixer la guia, ens equipem amb l'equip complert.
De nou amb un watertaxi ens porten fins a l'illa de Yukon on baixem i pugem a dins dels kayaks.

Sea otter (llúdriga de mar)

Ha sigut la nostra primera experiència de Kayak en aigues fredes i hem disfrutat moltíssim. Hem vist sea otters (llúdrigues de mar, àguiles i foques).
Hem tornat cap a Anchorage on hem arribat bastant tard.

Vol a Prince William Sound: (dimecres 10 d'agost)
Avui ens llevem tard i fem plans amb el Zac per anar  al Flat top, però llavors ha arribat el Tim i ens ha dit que podíem anar a volar pel Prince William Sound. Fantàstic, per fi ha arribat el dia de volar. Hem hagut d'anar al super a comprar el permís de pesca i llavors cap a l'aparcament dels hidroavions.

Hem sobrevolat el Turnagain Arm, el Portage Glacier i hem entrat al Prince William Sound.

Portage Glacier

College Fjord i Harvard Glacier
Hem sobrevolat el College Fjord i per sobre la Harvard Glacier, i llavors hem anat a aterrar a un llac. Espectacular!

Llavors el Tim ens ha fet classes de pesca i hem estat una hora llarga intentant pescar salmons, que vèiem com saltàven davant nostre. No n'hem pescat cap, però l'experiència ha sigut impressionant.

Classes de pesca

Llavors hem tornat a despegar i directes cap a Anchorage.

Hardest Icefield, Exit Glacier: (dijous 11 d'agost)
Avui és dijous, i el Zac té un dia i mig de festa. Així decidim marxar junts. Anem en direcció Seward i parem a l'Èxit Glacier, on volem fer l'excursió que puja fins al Hardest Icefield.

Crec que és la gelera més gran que hem vist mai.

Llavors al vespre arribem fins a Seward, on ens instal.lem al càmping.

L'endemà visitem el Sea Life Center i tornem cap a Anchorage que el Zac ha de treballar a la tarda.

McCarty & Kennecott: (dissabte 13 i diumenge 14 d'agost)
Encara ens queda una setmana, i parlem dels plans intentant adaptar-nos al temps meteorològic. Ens hauria agradat fer el treking del Crow Pass trail, però el temps no acompanya. Així decidim tornar a agafar el cotxe i dirigir-nos cap a Valdez, però abans, entrar a la zona de McCarthy i Kennicot per conèixer una mica la història minera d'Alaska.
Hem estat 8 hores conduint. Les últimes 60 milles per la McCarthy Road, molt solitària i sense asfaltar fins al càmping Glacier View Campground. Tot plegat semblava mig abandonat i al cul del món.

La carretera no s'acaba mai

Això és l'antic pont del tren

El diumenge ens llevem i plou. Comprem el ticket pel Shuttle que ens pujarà fins a Kennicot. Aquí ja veiem que el llarg viatge que hem fet ha valgut la pena. Kennicott és un poble museu de la història minera dels pioners d'Alaska. Avui encara hi viu gent, i han intentat mantenir les construccions de l'època (realment no són tan antigues, ja que només tenen 70-80 anys d'història).

Antic magatzem i botiga

Ens hem apuntat pel tour guiat pel poble i per la fàbrica on transformàven les pedres que extreien de la muntanya amb coure.

A la tarda hem desfet la McCarthy Road i hem agafat direcció a Valdez, però ens hem quedat a unes quantes milles a un càmping al costat d'un llac.

Valdez: (dilluns 15, dimarts 16 i dimecres 17 d'agost)
Avui dilluns ja hem arribat a Valdez, i el temps sembla que ens acompanya. Hem aprofitat el dia per passejar i reservar el Kayak per demà al Shoup Bay.

Hem anat a veure el Crooked Creek on estava ple de salmons que intentaven remuntar el riu.
Tot això són salmons que volen pujar el riu

El dimarts hem fer Kayak. Hem anat amb watertaxi fins a la Shoup Bay, i llavors hem estat mig dia remant per les tranquiles aigues del llac format pel desgel de la gelera. Només erem nosaltres tres i el guia, i els centenars de gaviotes i kittiwakes.
Ens ha fet un dia de somni, i sense fred.

El dimecres hem desfet el camí fins a Anchorage, on hi hem estat 2 dies més acabant de fer algunes compres i estar amb el Zac i la seva família.