Sobrepuerto, octubre 2012

31 d’oct. 2012

Després de 3 anys tornem un altre cop per intentar de fer aquesta travessa de tres dies pels pobles abandonats de Sobrepuerto. L'altre vegada hi vàrem anar al desembre i ja hi havia massa neu, i baixant del Monchoya ens vam perdre i no vam aconseguir arribar al poble d'Otal i ens va tocar fer un bivac, i l'endemà vam decidir abandonar.
Aquesta vegada, però, no trobarem neu i a més portem tot el recorregut al GPS per si de cas. Aquesta ruta és l'article de la pàgina 24 del Vèrtex 224.
Marxem dijous a la tarda amb el Joan i arribem a dormir  passat Ainsa.

Divendres 12 d'octubre:
Ens llevem d'hora i després d'esmorzar arribem al poble de Fiscal des d'on agafarem el desvio per arribar fins al poble de Bergua que serà on deixarem el cotxe.
Així, a les 10:30h comença el segon intent d'aquesta ruta. Seguim el PRHU-3 fins a baixar a les passeres que creuen el barranc de Forcos i llavors seguim pel PRHU-117 cap a la dreta fins a Ayerbe de Broto.

Des d'aquí hem anat seguint restes d'un camí fins que hem trobat una pista que ens ha portat a la carena.

Les vistes des de la  carena son molt recomfortants: tot el perfil del conjunt Ordesa-Mont Perdut.

Ja una mica cansats arribem a dalt del Monchoya a les 16h, on dinem.

Després seguim per la carena, ja en baixada fins al Port de Yosa, des d'on comencem a baixar pel GR-15 fins a la font de Reguero.

Aquí agafem aigua per fer el sopar ja que al poble no n'hi ha. Al cap de 15 minuts arribem al poble abandonat d'Otal. La casa on teníem pensat dormir ja estava ocupada per un grup de 5 nois, així que busquem una altra opció.
En total hem estat 8 hores, i hem fet +1.235m i -770m de desnivell, 17,87km.

Dissabte 13 d'octubre:
Ens llevem i està tot emboirat, però no plou.

Després d'esmorzar comencem a caminar seguint el PRHU-3 en direcció Ainielle.

Passem pel Puerto d'Ainielle des d'on veiem el Tossal d'Oturia que ens sembla que està molt lluny.

Quan  arribem a Ainielle deixem les motxilles i baixem per un camí indicat fins al molí d'Ainielle que està reconstruit.
Continuem i després de passar pel salt de La Olla arribem al poble de Berbusa.

Ja una mica cansats continuarem baixant fins  a creuar el riu i fins al costat del poble de Susín. No entrem al poble perquè queda a uns minuts des de la pista, i estem cansats i amb gana.

Així que dinem i continuem el camí, que ara per pujada forta (hem de fer 900 metres de desnivell)  entre pista i camí per dins el bosc ens porta fins a la carena.

Aquí descansem de nou amb les vistes d'Ordesa- Mont Perdut al davant i el Tossal d'Oturia al fons que es on hem d'arribar.

Carenejant i amb les vistes de Sabiñánigo a baix arribem al Tossal d'Oturia,

i ja només ens queda baixar una estona fins al refugi lliure de San Cocoba. A 5 min hi ha una font on podem agafar aigua. El refugi és una cabana de caçadors, amb capacitat per 10 persones molt ben avingudes, sense lliteres.
Avui hem estat 9 hores i +1.137m -938m de desnivell, 20.15km.

Diumenge 14 d'octubre:

Avui és el tercer i últim dia. Les vistes de bon matí des del refugi son boniques.

Comencem a caminar per arribar primer al poble de Cortillas. Aquí ja ens comencen a caure 4 gotes. Continuem pel PR i baixem a creuar el riu per arribar al cap d'una estona al poble de Cillas, que el travessem i seguint sempre el PRHU-3 passarem per les restes de l'Ermita de Sant Bartolomé. A partir d'aquí el camí comença a baixar per bancals fins arribar al barranc de Laballe, que el creuem per una passera una mica precària.

Seguim el PR i entre pista i camí travessem un bosc frondós per acabar arribant de nou a Bergua.
Avui hem estat 4 hores i hem fet +36m i -665m de desnivell, 10.57km.

Aquí teniu el track que hem gravat.