Montarenyo, 24/03/2013

24 de març 2013

Ens trobem tots el dissabte al vespre a les bordes de Quanca.
La Cristina i el Jacint avui ja han fet el Campirme i han trobat molt bona neu.
Sortim diumenge d'hora des d'on surt la pista que puja cap a Pleta Palomera. Encara no hi ha prou neu, i ens cal fer 20-30 min. amb els esquís a l'esquena.

Un cop posem els esquís seguim la pista fins arribar a la pala que queda sota l'Estany Xic i l'Estany del Port.

La pugem i a partir d'aquí ja ens comença a bufar el vent i ho veiem tot força tapat.

Travessem els estanys i continuem en direcció al Port de Tavascan, i una mica abans d'arribar-hi girem a l'esquerra per enfilar-nos sobre una lleixa que ens porta a l'entrada d'una canal.

La pugem i acabem arribant a l'Estanyet del Montarenyo. El temps no millora, no veiem el cim, però decidim continuar.

Ens enfilem cap a la dreta al llom del Montarenyo, i ara ja sense gens de visibilitat i amb vent, acabem arribant a dalt al cim. Un mal dia per fer cim.
El primer troç de la baixada el fem molt a poc a poc i seguint el track del GPS que hem gravat tot pujant, fins que un altre cop a l'Estanyet tornem a tenir visibilitat.
Desfem el camí de pujada, però l'Albert, el Miquel i el Jacint baixen per una canal més a la dreta que baixa directa a l'Estany del Port.
Acabem la baixada per la pista fins on ens acabem traient els esquís i de nou al cotxe.