Somet du Gelá, Mercantour 13/08/12

13 d’ag. 2012

Avui decidim pujar al Sommet du Gélas, de 3.143m, que és el cim més alt dels Alps Marítims Francesos.
Pugem la  nit anterior amb cotxe fins al Refuge la Madone de Fenestre (1.903m), on demanem al guarda  que ens marqui el camí sobre el mapa.
Sortim ben d'hora  en direcció al Lac de Fenestre i  després d'una hora aprox, al punt  on hi ha una roca molt gran sola, ens desviem a la dreta, primer per un sender i després seguint marques i fites. Passem pel Lac Mort (2.527m) i pel Lac Blanc (2.665m), en direcció a un coll que queda a l'aresta sud del Somet du Gelas.
Així, fins aquí, tot el camí només veiem la cara oest del cim, quedant-nos amagada la cara est on hi ha el coluar est per on s'ha de pujar  fins al coll entre el cim nord i el sud.

Cara oest, amb el collet a la dreta

Un cop travessat el coll, encara en direcció est (per evitar les possibles caigudes de pedres de les parets) ens dirigim cap al fons del plató, a la base del Balcon du Gélas.
Pel camí veiem varis bouquetins, que s'ens acosten moltíssim, buscant menjar a les motxilles.

Des d'aquí, ens dirigim cap a la base de la imponent canal.
Canal, amb el cim Nord a la dreta

Al mig hi ha un ressalt que voregem per la dreta, i al cap d'una estona arribem a la Selle du Gélas, i des d'aquí cap a la dreta i amb una mica més de grimpada, acabem arribant al la Cime Nord du Gélas, de 3.143m, on hi ha la imatge de la Madone de Fenestra i una gran creu.

Baixem amb molt de compte pel mateix camí.
Des del collet entre els dos cims, es veu la pujada al fons