Volta als Aspres de Banyells (2.714m), 23 de febrer del 2014

23 de febr. 2014

Aquest diumenge hem anat a Sorteny (Andorra) per fer una volta que ens ha proposat el Santi, juntament amb la gent que aquest any està fent el curset d'esquí de muntanya.
Hem sortit de l'aparcament de Sorteny (1.724m) a les 9h, i hem començat a pujar per la Vall de Rialb fins al refugi lliure.

Refugi lliure de Rialb

Des d'aquí ens hem enfilat primer en direcció N fins entrar en una canaleta que l'hem seguit en direcció E fins al replà de la font de Banyell.
Pujant la canaleta
Com que el grup del curset estava més avall i la neu estava prou bé, el Miquel i jo hem decidit baixar per la canaleta fins a trobar-los. Mentrestant, la Pepi, el Joan i el Ramon han decidit que ens esperàven.
Pic de Font Blanca al centre, i Port de Siguer a la dreta
Hem baixat 200m, just fins a sobre el refugi, on hem trobat el grup del curset i hem tornat a posar pells, pujant amb ells fins al replà de la font.
El nostre grup ja ha tirat amunt, i mentres els del curset han parat a ganyipar, nosaltres hem seguit pujant per trobar-los. Des del replà hem seguit en direcció SE pujant pels lloms dels Aspres de Banyells, deixant a la nostra esquerre el coll de Banyells, que ens hem proposat anar a conèixer un altre dia.
Pujant pels lloms dels Aspres de Banyells, i collet al fons
Hem acabat arribant a un collet, on hem girat en direcció sud, ja per l'aresta. Ens hem tret els esquís per fer uns metres ja que hi havia força pedres, i els darrers 20 metres hem  pogut tornar a calçar els esquís fins al cim, on hi ha una gran fita.
Aspres de Banyells, 2.714m
Com que hem vist que el grup del curset no estàven gaire lluny, tot i el ventet fresquet que feia a dalt, hem decidit esperar-los i fer una mica de caliu a dalt del cim. Un a un han anat arribant, alguns més tranquils, altres més cansats, però tots fins dalt.

Ens hem felicitat i hem fet les fotos de rigor, i cap avall que fa baixada.
Hem baixat per la cara sud del cim, en direcció al refugi de Sorteny, que ara és ja un refugi guardat.
Hem trobat una neu primavera que ens ha deixat disfrutar com feia dies que no podíem. Amb menys d'una hora ja érem al cotxe.
Una molt bona sortida, i amb molt bona companyia.
Mapa i track
Properament penjarem un video.