THOUMASSET en circular, 12-10-2021

12 d’oct. 2021

KM: 12Km, Desnivell:1.132m

Tot i les moltes vegades que hem estat a Sorteny jo no havia fet mai el Thoumasset i el Miquel només un cop amb esquís, així que aprofitant el bon temps d'aquesta tardor ens hem decidit a pujar-lo.

Per no repetir el mateix camí de pujada i baixada hem buscat la opció de fer-lo en travessa amb un recorregut circular. Hem sortit de Sorteny pujant pel camí de la Vall de Rialb fins als Planells de Rialb ja havent deixat més avall la Borda de Rialb.

Inici del camí de la Vall de Rialb

En aquest punt hem deixat el camí que puja al Port de Siguer per desviar-nos a la dreta per pujar al Port de Banyell (2.529m).

Thoumasset i Estany de Solanet des del Port de Banyell

Des del Port hem seguit flanquejant per l'esquerre sense camí (només els primers metres hi ha un caminet que es va perdent) fins als llaquets de sobre l'Estany de Solanet  i des d'aquí pujant per herbeis drets fins arribar a l'aresta SE ja casi dalt del cim del Thoumasset (2.741m).
Des de dalt del cim hem baixat en direcció N seguint les fites fins a l'alçada 2.600m on hem girat a la l'esquere per arribar a l'Estany Blau.

Pic de Font Blanca des de la cota 2.600m de l'aresta N del Thoumasset

Hem vorejat l'Estany Blau per la seva dreta seguint ara sí un caminet marcat que ens ha acabat portant fins al Port de Siguer.

Estany Blau i Thoumasset (a la dreta) des del camí que puja al Port de Siguer

Des del Port de Siguer ja només cal baixar a buscar el camí que pel fons de la Vall de Rialb ens torna a portar fins a l'aparcament de Sorteny.