Bastiments 2.879m, 16/04/11

17 d’abr. 2011

Ahir dissabte vam anar a Vallter per veure si encara podíem fer el Bastiments. Per si de cas ens vam emportar les botes de caminar.
Vam sortir de Sabadell a les 6h i vam recollir el Ramon a Ripoll. Al arribar a dalt a Vallter el panorama era desolador: molt poca neu, i la pala molt justeta. Tot i així hi havia dos grups amb esquís que estaven començant a pujar, cosa que ens va decidir a probar-ho nosaltres també.
Visió des de l'aparcament de dalt.

Donç apa, a posar pells i botes (Ostres!!!!!!!!!, el Miquel s'ha deixat les pells a Sabadell!!!!!!!!!!!!!). Decideix que pujarà a peu amb nosaltres, i disfrutar la baixada si ens deixa la neu.
Ens posem els esquís a peu de pista i comencem a pujar per la pista de la dreta, amb una neu molt dura, però com que ja hi comença a tocar el sol ens aguanta prou bé sense serretes.
Al final de les pistes dubtem de per on seguir: per l'Esquena de l'ase ens hem de treure els esquís un bon troç, i després és molt tiesso; hi ha una canal del mitg amb neu fins a dalt on hi ha un grup que està fent traça per allà, tot i que també ho veiem molt dret; i pel Coll de la Marrana es veu bé però des d'on som hem de baixar i un cop dalt ens hem de treure els esquís un bon troçet també.

Opció Esquena d'Ase

Opció canal

Opció Coll de la Marrana
Ens decidim per la canal del mitg. Mica en mica pujem fent llaçades però cada cop és més dret i la neu ja està molt transformada i no aguanta gaire. Jo decideixo treure esquís i pujar més ràpid i còmode a peu, però el Ramón segueix amb esquís fins a dalt la canal.
Dalt de la canal

Pala del Bastiments
Arribem així al peu de la pala del Bastiments. Podrem pujar sense treure els esquís, tot i que per baixar hi ha un pas molt estret que potser ens els haurem de treure o baixar amb escaleta.
Arribem a dalt i fer fi tenim un dia tranquil i amb sol a dalt del Bastiments. Gaudim del paisatge, mengem, fem fotos i ens preparem per baixar.

Ramon i Gra de Fajol al fons

Nosaltres dalt del Bastiments
Desfem el mateix camí, i per sorpresa nostra la neu es deixa fer força bé, sobretot a la canal que pensàvem que estaria encara més transformada, i per les pistes una primavera genial. Arribem així a peu de cotxe amb esquís, i només ens hem tret els esquís dues vegades en total. Tot un èxit per les expectatives que teníem.