Boumort BTT, 2-3 de juny del 2012

3 de juny 2012

El cap de setmana passat vam anar a fer una travessa pel Boumort amb BTT. Aquesta era la segona edició de la ruta que té preparada el Ramon per aquesta zona. L'any passat va ser la primera edició i tots els que hi van anar van coincidir amb dues coses: molt bonica i molt dura. Jo no hi vaig poder anar, però després de veure les fotos del Miquel, vam decidir que aquest any mirariem que jo hi pogués anar.
Degut a la duresa de la ruta (110km i 3.000 m de desnivell en 2 dies) el Miquel i jo vam decidir fer la "variant del covarde" mentre els altres (el Quim i el Ramon) van fer la ruta original.

1r dia: Organyà- Cabó-Prat Montaner- Masos de la Coma- Coll de la Creu-Hortoneda-la Pobla de Segur.
Variant del covarde: Hortoneda-Coll de la Creu- Masos de la Coma-Prat Montaner-Hortoneda.

Arribant a Hortoneda

Hortoneda pujant al Coll de la Creu
Coll de la Creu
Masos de la Coma, i al fons Coll de Prat Montaner
Miquel, arribant a Prat Montaner des d'Hortoneda

Ramon arribant a Prat Montaner des d'Organyà
Congost de Collegats

2n dia: la Pobla de Segur- Pessonada-lo Molinot - Capdecarreu - Coll de Llivia- les Collades - Montanissell- Organyà
Variant del covarde: Pessonada-lo Molinot - Capdecarreu - Coll de Llivia- les Collades

El 2n dia, quan vam ser tots a la Pessonada, va començar a ploure fort, així que vam decidir portar al Ramon i al Quim a Organyà amb cotxe. Vam tornar per Tremp-Isona-Coll de Nargó, i mentre erem per la carretera, ja pujant cap al coll de Bóixols, el temps va millorar, i els tres nois van decidir tornar a agafar les bicis, i encara que fos per carretera gaudir del dia i el paisatge. Així que ja em tens a mi fent de cotxe assistència. Però uns Km abans del coll de Bóixols, sortia una pista que portva a Montanisell, que és la que van agafar ells, i des d'allà van poder continuar per la part final de la ruta original.

El que finalment vam fer: la Pobla de Segur - Pessonada - la Pobla de Segur  +  Coll de Faidea- Collada de la Creu de Ferri - Montanisell - Organyà.

L'any vinent potser serà la tercera edició de " La Boumort". A veure si ja estic preparada i la puc fer sencera.