Mont Roig, 17-06-2012

17 de juny 2012

Arribem el dissabte a la nit a dormir al lloc on deixarem el cotxe. Des de Tavascan pugem primer per carretera i després per pista en direcció a la Pleta Palomera. Deixem el cotxe a la pista, al punt on surt el camí que es dirigeix cap a la Pleta Plomera i el refugi del Mont Roig.
El diumenge ens hem llevat ben d'hora i després de menjar alguna cosa hem començat a caminar seguint el GR 11 en direcció a la Pleta Palomera. Hem estat 1h fins trobar el prat i la cabana que estava en molt bones condicions.

Pleta Palomera, i Mont Roig al fons
Des d'aquí hem continuat seguint el GR i al cap de 1.30h hem arribat al refugi metàl.lic del Mont Roig, enfilat a dalt d'un petit promontori sobre l'estany de Baix o Major de la Gallina. Hi hem entrat i hem esmorzat.
Refugi metàl.lic del Mont Roig
Des del refugi hem baixat per travessar el torrent de sortida de l'Estany Major de la Gallina i en direcció sud i seguint les fites hem arribat a sota l'Estany Mitjà de la Gallina.

Estany Major de la Gallina i Refugi
A partir d'aquí hem girat en direcció oest per dirigir-nos a sota la collada del Mont Roig, pujant per pales de neu.
Pujant en direcció al Coll del Mont Roig
Ja des d'aquí, primer hem pujar al Vèrtex del Mont Roig(2.846m), que és el cim que queda més a l'esquerre i on hi ha una fita de pedres molt gran.
Vèrtex del Mont Roig a l'esquerre
Dalt del Vèrtex del Mont Roig
Des d'aquí hem seguit la carena en direcció E-NE passant per les cotes 2.831m i 2.816m, fins que hem arribat a un pas que s'havia de desgrimpar uns 3 metres que no l'hem vist clar i hem decidit tornar enrere.
Des d'aquí hem desfet tot el camí de pujada.

No hem trobat a ningú en tot el dia.